GOOGLE ADS SPECIALISTER
Eksperter til din virksomhed
🦁 Løft salg og bundlinje
🦁 Få opsætning og optimering af kampagnerne
🦁 Fang de kommercielle søgninger fra konkurrenterne
🦁 Få dedikeret Google Ads eksperthjælp af Lion Ads
Google Ads Specialist,
eller tilfældig opsætning?
Får du nok ud af din annoncering med Google Ads?
Byder du rigtigt efter de bedste søgeord?
Har du en Webshop? Har du styr på, hvad der kan drive dit salg på Google Shopping?
Fanger dine konkurrenter dine kunder?
Erfaring med Google Ads:
- Arbejdet på mere end 1.000 Google Ads konti.
- Budget alt imellem 50 kr dagligt – 30.000 kr dagligt.
- Oplært digitale marketing bureauer, virksomheder og medarbejdere i Google Ads løsninger, som kampagne specialist for Google.
Nicolaj har erfaring som kampagne specialist for Google og derfor indgående kendskab til Googles algoritmer. Han har rådgivet danske bureauer, institutioner og virksomheder i, at nå deres mål med markedsføring via Google og sociale medier.
Google Ads hjælp, der skiller sig ud
Vi får flere og flere kunder, der enten føler, at de ikke får nok værdi fra deres nuværende bureau, eller,at de ikke selv har kompetencerne til, at skabe afgørende resultater for deres virksomhed. Det kan også være virksomheden er helt ny til Google og skal have kunder eller salg nu og her.
Ligegyldigt om du er ny til Google Ads eller har et stort månedligt marketing budget, så er Google Ads en primos motor. Det er en kanal, i nøje skal evaluere og optimere på. Med den rette Google Ads hjælp, kan i føre jeres virksomhed til et nyt aktivitets- og omsætnings niveau.
Ved Lion Ads fokuserer vi på:
🦁 Blue Ocean områder:
Skaber fokus på specifikke områder af virksomhedens forretning, hvor konkurrencen er mindre og skaber vækst.
🦁 Tæt kunderelation:
Har vi et tæt samarbejde, så kender vi også dine kunder godt.
Vi arbejder med en stor indsigt på vores kunders forretning. Igennem løbende dialog, justerer vi Google Ads til overfor netop din målgruppe og branche. Det skaber både bedre resultater for dig og for os.
De har en dyb forretningsforståelse og er tillidsvækkende med deres viden inden for digital markedsføring. Vi har et super samarbejde og har set gode resultater. Vi er derfor glade for at have en så pålidelig og dygtig samarbejdspartner som en del af vores marketing.”
Det er det, jeg kalder rigtig god service. Jeg vil helt klart anbefale at bruge Lion Ads, det har vært så skønt at kunne lave det jeg holder af, uden at skulle tænke på marketing."
Lion Ads har med deres arbejde leveret i så høj grad, over så lang en periode, at de nu er blevet en fast markedsføringspartner for vores virksomhed. Lion Ads har med sin imødekommenhed og tilgængelighed, bidraget med samarbejdsvillighed og fleksibilitet. Det har i særlig grad været anvendeligt for vores virksomhed, da vi ofte har meget travlt. De har tillige bidraget med gode ideer til vores hjemmeside, så samspillet imellem de forskellige platforme optimeres."
Professionelle hjemmesider, godt serviceniveau var noget man fandt ud af fra start - de er til at få fat i hele tiden & de hjælper dig indtil du ikke har behov for andet. Mange tak for hjælpen!"
Få en GRATIS Google Ads Analyse
Værdi 1.600 kr.
Er du ikke startet med Google Ads, eller får du ikke nok ud af Google Ads?
Så start med vækstanalyse.
- Vurdering af Potentiale:
Er du ny til Google Ads eller har du allerede en konto?
Vi giver dig indsigt i dine muligheder og ser om du indfrier potentialet med Google.
- Vurdering af Performance:
Vi gennemgår din Google Ads konto og kortlægger din nuværende performance.
👀 Er kontoen er opsat teknisk korrekt?
👀 Bruger du de rette kampagnestrategier?
👀 Har du de rette bud eller betaler du for meget?
👀 Hvilken markedsandel du har på vigtige søgninger og har du vækstmuligheder på andre søgeord?
- Få vurderingen retur inden 24 timer:
Vi analyserer potentiale og performance på 2-3 timer og sender dig en rapport inden 24 timer fra vi har fået adgang.
Gratis Google Ads Analyse
Hvorfor vælge Lion Ads som bureau?
En glad kundebase og dokumenteret resultater, skaber ikke sig selv.
Vi arbejder indgående med Google Ads og Analytics data
og har placeret os selv som nogle af landets skarpeste specialister på området.
Resultatskabende Annoncering
Vi er erfarne specialister, der har skabt stærke og målbare resultater for vores kunder.
Stor erfaring med
B2B og B2C
Vi har arbejdet med Google Ads i stort set alle brancher og industrier.
Glade kunder
og gode relationer
Vi er stolte af, at være et bureau, der har et tæt og langvarigt samarbejde med vores kunder.
Bedste Google Ads Bureau - 3 Gode råd til dit valg af bureau:
Der er mange gode danske digitale marketing bureauer, at vælge imellem. Hvordan vælger du så, det der passer bedst til din virksomhed? Vi prøver her, at forklare, hvordan vi mener samarbejdet er bedst og hvornår det ikke fungere så godt.
Råd 1: Vælg et bureau, der rådgiver dig og ikke sælger til dig.
Måske kender du ikke præcis hvilke digitale marketing løsninger eller budgetter, der er den rette løsning for din virksomhed.
Det rette bureau vil forstå din virksomhed og tilpasse den rette løsning til jer.
Det kan f.eks. være, at Google Ads slet ikke er den rigtige kanal for jer, hvis der er meget begrænset søgeord. En pakkeløsning hertil vil derfor ikke være den rigtige løsning.
Et godt råd, vil derfor være, at dialogen er behovsafdækkende mere end den er salgsskabende. Det vil altid give jer mere værdi.
Råd 2: Vælg et bureau, hvor der er god kemi.
Alt efter størrelsen på din virksomhed kan du hurtigt blive en lille fisk i et stort bureau. Vælg et bureau, hvor du føler, der er en god og tæt dialog.
Råd 3: Vælg et bureau med brancheerfaring.
Hvis du søger et Google Ads bureau til at drifte dine kampagner. Så er det oftest fordelagtigt, at de har brancheerfaring fra dit område. Derved kendes de forskellige strategier og kampagner der virker i bedre/mindre grad for netop din virksomhed.
Spørg derfor ind til deres erfaring for din branche.
Hvad er din udfordring med Google Ads?
Vi ser på tværs af industrier, at virksomheder der kaster sig ud i Google Ads, taber penge og langtfra realiserer deres ønskede resultater!
Google Ads platformen kan være kompleks at forstå. Mange penge bliver tabt, pga. forkerte matchtyper, søgeord, budstrategier osv.
Derfor når mange slet ikke i mål med de ønskede resultater.
Den rigtige kampagne struktur, budstrategi og opsætning med annoncegrupper, er helt afgørende for success med Google Ads. Det kan være, der skal allokeres dedikeret budget til specifikke søgeord og lokationer. Herudover skal der skabes relevans i alle annoncegrupper til alle søgeord. Det er nødvendigt for at skabe en højere kvalitetsscore og Ad rank – så bedste pris og placering på Google opnås.
Det er af afgørende betydning, at du har de rette søgeord og de rette matchtyper, med den dertilhørende rette budstrategi for at kunne maksimere afkastet af annonceringen.
Mange af Googles Ads brugere, byder ineffektivt efter de rette søgeord. Derfor løber konkurrenterne med salgene, når de søgeord optimeres. Hvor du i højere omfang byder på søgeord, der skaber clicks, men ikke skaber salg.
Vi ser mange kunder, der bruger en stor andel af deres budget på clicks, der er irrelevante og ikke driver resultater. Det er derfor vigtigt med et fokus på dine matchtyper og søgetermer/negative søgeord.
Kvalitetsscoren handler om relevance. Har du en score på 1, eller en score på 10?
Er scoren på 10, betaler du gennemsnitligt kun 1/4 af, hvis scoren var 1, ligeledes får du lettere højeste rangering. Derfor er det vigtigt, at optimere på din kvalitetsscore – det gør du ved at optimere på Annoncerelevans, CTR og landingsside oplevelsen.
Ofte ser vi kunder med et fornuftigt salgsniveau, altså en fin konverteringsrate omkring 2 – 3%. Dog er omkostningerne for store. Her er det vigtigt, at optimere på forskellige parametre, såsom budstrategi, kampagne og annoncegruppe struktur, og raffinere og ekskludere i søgeord.
Tips til Google Ads
Google Auktion:
Google Ads, hvad end det er Search, Display, YouTube eller Shopping, så er den underliggende konstruktion den samme. Det er en auktion, hvor man afgiver et bud på et søgeord eller visning på Display eller YouTube.
Det betyder i alt sin enkelthed, hvis alt andet lige, to virksomheder med samme opsætning i Google Ads, ønsker at byde på samme søgeord, så vil den der afgiver et bud 1 øre højere end det næsthøjeste bud vinde auktionen.
Dog er Google’s auktion ikke nær så simpel som man kender den fra et auktionshus. Google skal sikre sig, at folk har en positiv oplevelse og opfattelse af Google Ads. Det betyder at Google foretrækker de konkurrenter, der skaber en god oplevelse for personen bag Google-søgningen. De der gør det bedst på, kan vinde en auktion, selvom en konkurrent byder op til 4x mere på samme søgeord.
Det betyder at det er altafgørende, at man får lavet et korrekt kampagne og annoncegruppe setup, med så høj relevance som muligt, ellers bliver Google Ads hurtigt en underskudsforretning.
Søgeord og Søgetermer:
Søgeord er de ord man vælger, sine annoncer skal vises for. Det kan f.eks være at man ønsker at vises for en sætning som ”håndværker københavn”, så vil dette være det søgeord man ligge til sin annoncegruppe. Dog vil søgnninger ofte være anerledes end tiltænkt, så det kan være folk søger på ”håndværker København priser”, det er det, der kaldes et søgeterm.
Et søgeord trigger altså et søgeterm, som ikke altid er det, der var tiltænkt med søgeordet.
Det er derfor enormt vigtigt, at man holder et øje med sine søgeord og sine søgetermer, og er sikker på, at man driver forholdsvis relevant trafik. Det er derfor afgørende, at man bruger de forskellige søgeords matchtyper rigtigt.
Der findes 4 søgeords matchtyper, der trigger dine annoncer til, at blive vist. De er:
1) Bredt Match. 2) Modificeret Bredt Match. 3) Sætningsmatch. 4) Eksakt Match.
1) Det brede match, er som navnet tilkendegive et matchtype, der trigger dine annoncer for brede søgninger. Det betyder i alt sin enkelthed, at et bredt søgeord som: VVS’er københavn, kan vise annoncen hvis der er søgninger som : tømrer Århus, eller VVS’er København. Så længe et af ordene er med i søgningen kan annonce blive trigget. Herudover vil synonymer også kunne trigge din annonce, f.eks kan Google forstå ordet tømrer som et pendant til vvs’er og allokere dig i en auktion.
De brede match typer, kan være gode til, at opdage søgeord som er billige konverterende, da der ikke er meget konkurrence op dem. Herudover kan man komme frem for unikke søgninger, der ellers kan være svære, at nå ud til på andre matchtyper.
Dog vil man trække rigtig meget irrelevant trafik, og med kun 1 kampagne, vil et bredt søgeord spise markant meget af budgettet, og en nøje strategi bør derfor lægges i forhold til hvorledes de brede søgeord bør bruges.
Herudover vil kvalitetsscoren oftest bliver lavere, da det er svært at være relevant til mange forskelligartet brede søgninger.
2) Bredt match modificeret.
Denne match type, skabes ved at sætte et "+søgeord" , foran sine søgeord, hermed fortæller man Google, at hvert søgeord skal være med i en sætning. Altså et søgeord som +VVS’er +København, betyder at begge ord skal være med i søgningen, før annoncen kan blive trigget. Herudover begrænser man også i hvor stor grad man vil frem for synonymer.
Derfor vil +VVS’er oftest være mere restriktivt end det helt brede, og Google vil f.eks ikke vise dig frem for en søgning på tømrer.
3) Sætningsmatch
Sætnings matchet udtrykkes ved tegnet ”søgeord”. De antyder at sætningen skal være med i en søgning før en annonce kan vise på Google Ads. Det betyder at sætningen ”køb iphone” ikke vil kunne brydes op, men der kan stå noget før eller efter.
Det kan f.eks. være ”køb iphone x model”. Sætningsmatchet er stærkt, da man kan konkurrere efter mere kommercielle udtryk som ovennævnte, men stadig har friheden til, at kunne komme frem for alternative søgning, som i dette eksempel med et specifikt model.
4) Eksakt Match
Det eksakte match skabes ved at sætte firkantede parenteser foran og efter sit søgeord [søgeord]. Det er den mest restriktive søgeordstype. Her kan man kun komme frem for søgninger lig med det angivne søgeord, eller meget nært beslægtede søgninger.
Med det eksakte match, kan der skabes høj relevance og en høj kvalitetsscore. Dog kan man gå glip af unikke søgninger, der kan være meget kommercielle.
Kvalitetsscore:
Kvalitetsscoren er et afgørende aspekt for din Google Ads annoncering. Derfor er det vigtigt, at scoren er høj for at få mest ud af annoncerne. Det er en score mellem 1–10.
Scoren 10 er bedst. Kvalitetsscoren er på søgeord niveau og bliver givet til hvert søgeord. Derfor kan vi benchmarke og forstå hvert søgeord, ud fra den score Google giver det. Helt overordnet kan kvalitetsscoren udtrykkes og forståes som relevance for dit søgeord. Hvor stor relevance er der mellem dit søgeord, din annonce og din landingsside?
Altså meget forsimplet, hvis du byder ind på ordet ”brugte biler København”, så skal denne sætningskonstruktion meget gerne ses og opleves på både dine annoncer og din landingsside, således at søgeordet har relevance for kunden.
Kvalitetsscoren udgøres af tre underkomponenter. Det er forventet click rate, annonce relevans og historisk landingsside oplevelse.
Vi kan derfor bruge hver af disse underkomponenter, til at optimere på de tre forskellige niveauer – annoncer, landingsside og søgeord, for at optimere kvalitetsscoren.
Search Kampagne
Jo flere ord i en søgning, eller mere specifik en søgning er, jo mere kommerciel intention ligger der ofte bag. Udnyt dette. Er du en service virksomhed bør du aktivt bruge lokation som en søgefaktor. F.eks. +massage +Århus eller +massage +nær +mig, er gode søgninger, da kunden ofte vil være aktivt på udkig efter massage, mere end i en "research" fase.
Undgå, at bruge budstrategien "maksimer antallet af click", den skaber sjældent gode salgsresultater, da den ikke optimerer for bedste søgeord.
Skab den højeste relevance muligt til dine søgeord ved, at lave "skag" (single keyword adgroup).
YouTube Kampagne
Den typiske annonceringsform er in-stream. Her betaler du kun, når kunden har set 15 sekunder eller trykket på din annonce. Men er videoen under 30 sekunder, skal hele videoen ses, før du betaler. Overvej derfor at præsentere dit budskab indenfor 30 sekunder – derved får du mere ”bangs for the bucks”.
Shopping Kampagne
Bring flere kampagner i spil. Brug prioritering og negative søgeord, til at styre dine bud på bedst performende søgeord. Brug dine indsigter fra shopping, til at skabe søgeords annoncer.
Har du en del konverteringer, men er konverteringsprisen for høj? Ekskluder produkter, der ikke performer, eller ændre titlerne i dit feed, så du begrænser mængden af søgninger du kan komme frem for.
Display Kampagne
Overvej at ekskludere alle mobile og tablet enheder, da der kommer mange clicks fra apps og spil – disse clicks er ofte tilfældige og skaber ikke resultater. Brug ”custom intent audience” på dine konkurrenters hjemmesider – ala. En remarketing af dine konkurrenter. Brug din remarketing kurv effektivt på display, med annoncer til rette målgruppe.
App Kampagne
Vær ikke for konservativ med dit CPA eller CPI(Cost per install) bud, da Googles algoritme har brug for så meget ”plads” i forhold til visninger og clicks, til at gøre det effektivt for dig.
Af samme årsag skal der være en stor ratio mellem dit CPI bud og dit budget.
Ved du hvor Google tjener penge, og hvor du tjener penge?
Forstå Google Ads:
Google Ads er en annonceringsform, der giver dig mulighed for, at annoncere på 4 forskellige niveauer. De er:
- Google Søgemaskinen
- Bannerannoncer på diverse hjemmesider
- YouTube
- App annoncering
Disse forskellige mediummer, udgør fra Googles side et unikt værditilbud indenfor branding og afsætning. Specifikt annoncering på Google søgemaskinen, kan være enormt fordelagtig. Det er et medium som adskiller sig markant fra traditionelle annonceringsformer som tv og radio osv samt Googles konkurrenter som Facebook og Instagram.
Det er fordi en Google søgning kan indeholde enormt meget kommerciel værdi. Et eksempel kunne være ”Iphone X køb online” eller ”VVS’er København”. Mere traditionelle former for annoncering såsom broadcasting, vil skulle sende sine reklamer til enormt mange mennesker, inden de vil nå ud til en kunde i et købsstadie, og vil de så gøre det på rette tid?
Det er det Google annoncering kan. Det kan ramme ud til ”varmt trafik” altså købeklare personer i rette øjeblik. Facebook og Instagram er en anden forretningsmodel, og kan ikke fange varm trafik på samme måde som Google. Dog er søgninger langt fra født lige. Der vil være enormt stor forskel på hvilke resultater søgninger vil kunne genere.
I første eksempel med en ”VVS’er København”, kan det også være at personen, først prøver at undersøge sit problem på Google. Det kunne f.eks. være en søgning på ”stoppet afløb”, der afslører dette.
Der vil altså være stor forskel på de forskellige søgninger og de intentioner der ligger bag. Ligesom konkurrencen efter søgeordene vil være forskellig, hvorfor prisen vil være dyrest på den mest kommercielle søgning.
Hvis man forstår, at udnytte og finde de rette intentionsbaseret søgeord, der leder til salg, så er Google søgemaskinen fantastisk og udgør et medium, hvor man kan fange folk i deres mest købeklare stadie, som ikke kan findes andet sted i samme omfang. Dog er en succesfuld annoncering på Google Ads ofte ikke så liniær og simpel. Det kan være nødvendigt at gøre brug af en kombination af de forskellige mediums, for at skabe den rette kommunikation til potentielle kunde i deres respektive ”købscyklus”.
Det er f.eks kun ca. 3% af folk, der gennemfører et køb første gang de besøger en hjemmeside. Der vil derfor være stor chance for, at tabe sådan en potentiel kunde til en konkurrent, hvorfor det er vigtigt med rette annoncering i rette øjeblik. Det vil dog ofte afhængigt af branche og budget, hvor stort et omfang man skal gøre brug af alle mediummer eller blot et. Jo flere mediummer, jo større mulighed er der for, at skabe målrettet kommunikation på forskellige intentionsstadier, der skaber vindende konverteringer.
Uddannelser og certificeringer
Vi er uddannet og certificeret i de områder, hvor vi driver kampagner og giver virksomheder rådgivning i digital markedsføring.
Vi har erfaringen og de digitale værktøjer til at hjælpe dig og virksomheden.
Benyt vores specialviden i Google og digitale platforme til at øge bundlinjen.